LJM LASTİK JANT MARKET | Blog, Araba Jant Fiyatları Ve Modelleri 
LJM LASTİK JANT MARKET 0
Üye Girişi

Araba Jant Fiyatları ve Modelleri

Araba Jant Fiyatları ve Modelleri

 

Jantlar arabanın görsel dünyasına ait olan ve modifiye unsurlarının başında gelen en temel aksesuarlarından biri gibi gözükebilir ama aslında bundan daha fazlasıdır. Aracın aks sistemine bağlı olan ve lastiklerin tutunmasına yardımcı olan bir parçadır. Yani arabanın gücünü yola ilettiği hareket aksağımının en kritik parçalarından biridir. Jantlar arabanın genel estetik havasını çok etkiler.

Araba jant fiyatları, jantın ebatına ve kalitesine göre 3000 TL fiyatlardan başlar, 10.000 TL Fiyatlara kadar değişir. Burada lüks marka araçların jantları , marka değeri de eklendiğinden daha farklı tutarlar olabilir. 

CMS Jant fiyatları : Jant ebatına göre ; 14 inç cms jant 3800 TL civarı, 15 inç cms çelik jant 4500 TL civarında fiyatlandırılır. Doğru jant fiyatlarını bulmak için jant modeli ile sitemizden aratırsanız detaylı bilgi alabilirsiniz.

 

Jant Beş Bölümden Oluşur : 

 

  1. Kasnak : Kasnak ya da jant çemberi lastiğin takıldığı yani oluşturduğu bölümdür.

 

  1. Disk : Halk arasında göbek olarak da adlandırılmaktadır. Bu bölüm aracın aks sistemine bağlı olan kısımdır ve aynı zamanda kasnağı taşıyan bölümdür.

 

  1. Kilit Halkası : Teknik adıyla segma yani kilit halkası , adında anlaşıldığı gibi kilit halkası jant çemberini sabitleyen hareket etmemesi için onu kilitleyen bir parçadır.

 

  1. Kombine Çember : Kombine çember kasnak ve segmanın birleşiminden oluşan jantın bütünüdür. Lastiğin tabanının oturduğu parçadır.

 

  1. Çember : Çember genellikle iç lastiği olan lastiklerde kullanılan jantlarda bir parça olduğu için fazla tecih edilmez. Bunun nedeni ise iç lastik artık günümüzde kullanılmamasıdır.

Jantlar her biri birbiriyle bağlantılı her birinin birbirini destekleyici özellikleri olan bir bütündür.

 

Üç tip jant şekli vardır. Bunlar : İç Lastiksiz Jant(Tubeless), İç Lastikli Jant(Şambrel) ve Göbeksiz Jant

 

İç lastiksiz ve iç lastikli jantlar hava tutma sistemlerine göre sınıflandırılmış jantlardır. İşlevleri içlerindeki lastikle doğru orantılıdır. Iç lastikli olanın içinde havayı içine bastığınız kauçuktan bir malzeme vardır. Buna da halk arasında şambrel denir.

 

Günümüzde ise bu lastiklerden neredeyse artık kullanılmıyor diyebiliriz. Şimdi ise lastiğin içine havayı, lastiğin içine bişey koymadan basılıyor. Bu lastiklere de iç lastiksiz yani tubeless lastikler denir.

 

Göbeksiz Jant : Göbeksiz jantın özelliği ise biran önceki iç lastikli veya iç lastiksiz gibi ayrımları yapmadan her ikisini birden de taşıyabilmesidir.