LJM LASTİK JANT MARKET | Blog, Lastik Tarihleri Nerede Yazar.? 
LJM LASTİK JANT MARKET 0
Üye Girişi

Lastik tarihleri nerede yazar.?

Lastik tarihleri nerede yazar ?

Lastik üreticileri bu bilgiyi tekerleğin yan tarafında gösterir. Dört basamaklı bir sayıya sahip oval bir damgası vardır. İlk iki basamak, yılın başından itibaren haftaları gösterir (üretim ayını onlar tarafından öğrenebilirsiniz), ikinci iki basamak - üretim yılı. Örneğin, lastiğin yanak kısımında DOT ile başlayan şu şekilde yazan DOT1619 şeklinde gösterilir. 

DOT 1619 : 2019 yılının 16'ncı Haftası üretilmiş demektir. 

Lastiklerde üretim tarihi nerede yazar?
Lastik üretim tarihi, lastiğin yan duvarına 4 basamaklı oval bir damga şeklinde yazılır, örneğin: 1815. İlk iki rakam, üretim haftası, son ikisi - yıl anlamına gelir. Bizim durumumuzda lastik üretim tarihini şu şekilde okuyabiliriz 18. hafta Nisan 2015'tir.

 

Michelin lastik üretim tarihini nasıl bilebilirim?
1 Ocak 2000'den sonra üretilen lastikler, sayının sonunda dört basamaklı bir NOKTA koduna sahiptir. İlk iki basamak üretim haftasını, son iki basamak üretim yılını gösterir. Böylece 3500 kodu, bu lastiğin 2000 yılının 35. haftasında üretildiğini göstermektedir.
 

Japon lastiklerinde üretim yılı nasıl belirlenir?
Her lastik tipi standart lastik üretim tarihi damgasını taşır. Japon lastiklerinde üretim yılı, NOKTA işaretinden sonra lastiğin yanaklarında belirtilmiştir. Oval içine alınmış son 4 rakamı arayın. Bunlardan ilk ikisi lastik üretim haftasının sayısı, son ikisi üretim yılıdır.

Lastik Ömrü Ne Kadardır ?
Lastik üretimi ve lastik ömüründe genel bir kural olarak söylecek olursak,  bir lastiğin maksimum ömrü yaklaşık on yıldır (10 Yıl). Beş yıldan başlayarak, lastiklerin durumu ve yaşa bağlı bozulma belirtileri açısından yıllık olarak denetlenmesi gerekir.

"Lastikler üretim tarihinden 10 yıl sonra değiştirilmemişse, önlem olarak uzmanlar araç tekerleklerinizi  yeni lastiklerle değiştirmenizi önerir. Lastikler kullanılabilir durumda görünseler bile lastik sırtı aşınma göstergesine kadar aşınmamış olsalar tüm lastikler için geçerli bir kuraldır. Bu yedek lastikler için de geçerlidir.” –LastikJantMarket.com

Lastikler çok eski olduğunda ne olur? Lastik Ömrünü Nasıl Anlarız ?
Bir lastiğin ömrünün bittiğini çıplak gözle bakarak bile hemen anlyabilirsiniz.  Yaşlanmış lastiklerde kuru çürüme ve çatlama yaygındır. Lastik malzemeleri bozuldukça, parçalanmanın görsel belirtilerini gösterirler.Lastik renkleri siyah değilde daha beyazımsı bir renktir. Partlatıcı bir madde sürdüğünüzde ömrünü doldurmuş otomobil lastikleri bu sıvı maddeyi emmeyeceklerdir.Lastiğin yüzeyinde kalacaklardır. 

Lastik yan duvarını ve sırtını herhangi bir çukur, renk değişikliği (kuruma ile ilişkili bir renk aydınlaması) veya parçalanma / çatlama açısından kontrol edin.

Lastik Fiyatları hakkında bilgi sahibi olmak ve lastik özelliklerini görmek için tıklayınız >>