LJM LASTİK JANT MARKET | Blog, Runflat Lastik Nedir? Lastik Üzerindeki Terimler 
LJM LASTİK JANT MARKET 0
Üye Girişi

Runflat Lastik Nedir? Lastik Üzerindeki Terimler

RUNFLAT LASTİK NEDİR ? 

RunFlat (run, flat, tire) ; Delindikten sonra patlamayan lastik anlamına gelen RunFlat lastikler patlasa dahi 80 km hızla yola devam edebilen bir lastik çeşididir. Sadece orijinal ekipmanlarında “RFT” bulunan araçlarda kullanılabilen RunFlat lastikler her araca takılamaz. Güçlendirilmiş ve sağlam yanak bölgesi sayesinde herhangi bir delinme ya da patlama durumunda bile hava almadan yola devam edebilme özelliğine sahiptir. Bu da RunFlat lastikleri güvenli kılar. RunFlat lastikleri standart lastiklerden ayıran temel özellik RunFlat lastiklerinde jant ve lastik arasında omurgaya benzer bir yapının olmasıdır. Bu yapı lastiğin hava basıncı düşse de içeriden desteklenerek jantların yola sürtmesine engel olur. Özel üretim ve son teknolojiye uygun özellikleri dolayısıyla fiyatı diğer lastik çeşitlerine göre pahalıdır. Markalara göre RunFlat lastiklerin kısaltması farklıdır. Örneğin ;

 Michelin Run Flat Lastik ; ZP/PAX  

GoodYear Run Flat Lastik ; ROF / EMT 

Continental Run Flat Lastik ; SSR

Pirelli Run Flat Lastik; R-F / RFT / SSRF

Bridgestone Run Flat Lastik; RFT

ROT BALANS NEDİR ?

 Rot Balans ayarı kavramı, olduğundan farklı kullanılan bir kavramdır. Rot Balans ayarı yerine ; Balans Ayarı, Ön Düzen veya da Mekanik Ayar demek daha doğrudur. Rot Balans kavramı Rot Ayarı ve Balans Ayarı kavramı olarak ikiye ayrılır. Rot Ayarı ; Araç tekerlekleri ve lastiklerin direksiyonla eş zamanlı olarak hareket edebilmesi için yapılan ayara verilen isimdir. Balans Ayarında ise araç lastiklerinin ağırlığı dengelenir. Sabit ve seyyar balans makineleri sayesinde lastik ve jant ikilisi üzerindeki dengesizlik eklenen extra ağırlıklarla dengeli hale getirilir. 

ROTATION LASTİK NEDİR ?

 Rotation Lastik (Lastik Rotasyonu) araç lastiklerinin daha dengeli aşınmasını sağlamak adına yapılan lastiklerin yerlerini değiştirme işlemine verilen isimdir. 

Burada ilk önemli nokta ön lastiklerdir. Ön lastikler arka lastiklere göre daha çabuk aşınırlar. İkinci önemli nokta ise yanlış lastik değişiminin önüne geçebilmek adına aynı tarafta bulunan ön ve arka lastiklerin yerlerinin değişmesidir. Lastik üzerinde “rotation” ibaresinin yer alması çok önemlidir. “Rotation” ibaresi araç lastiklerinizin ne tarafa dönmesi gerektiğini belirtir.  

 

MS LASTİK NEDİR ?

MS Lastik, üzerinde kış lastiği sembolü olduğu sürece kış lastiği olarakta kullanılabilen karlı ve çamurlu zeminler için tasarlanmış bir lastik çeşididir. “Dört Mevsim Lastiği” olarakta bilinir. MS, İngilizce’de Mud+Snow (Çamur - Kar) kelimelerinin bir kısaltmasıdır. 

  

XL (Extra Load) LASTİK NEDİR ?

 Ekstra yük anlamına gelen ve standart bir lastiğe göre daha fazla yük taşıyabilen lastiklerdir.  Güçlendirilmiş ekstra yük lastiklerin üzerinde “XL” harfleri bulunur.

 LASTİK ÖMRÜ NE KADARDIR ? 

 Bir lastiğin ömrü lastiğin kalitesine ve kullanım şekline göre değişiyor. Kaliteli bir lastiğin maksimum ömrü 5-7 yıl arasında değişiyor. Ancak doğru kullanılan, bakımı zamanında yapılan ve iyi bakılan lastiklerin ömrü ise 10 yıla kadar çıkabiliyor. Burada verilen rakamlar maksimum sayılardır. Lastiklerinize iyi bakmadığınızda ve fazla kilometre yaptığınızda araç lastiklerinizin ömrü bir yıla kadar bile düşebilir.